A Suzuki legnagyobb high-tech csúcsmodellje is megtekinthető és rendelhető szalonunkban.
Suzuki DF 350 ATXX 6 hengeres, 4390 ccm, 350 LE, 339kg
HOGYAN LETT A DF350A?
Nem titok, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik az erősebb külső motorokra.
Ezek a csónakmotorok viszont újabb, nagyobb csónaktervekre való áttérést ösztönöztek, amelyeket korábban szigorú hajtás vagy fedélzeti erő hajthatott.
Így, ahogy erőteljesebb külső motorokat vezetnek be, a csónakok egyre nagyobbak lesznek, és ahogy a csónakok egyre nagyobbak, a csónakok izmosabbak lesznek. A Suzuki nagy mérnöki expedícióba kezdett, hogy megépítse az Ultimate külső motort.
Az ég a határ?
A több lóerő előállítása nem rejtély. A növekvő térfogat, vagy a turbófeltöltő vagy a kompresszor használata több lóerőt eredményez. A nagyobb térfogatú motorok azonban általában több üzemanyagot égetnek el, a súly hozzáadása sokféle problémát okoz a hajók számára, és a bonyolultabb mechanikai alkatrészek megbízhatósági aggályokat okoznak.
Mindezeken felül a hajó sebességét végső soron a hajótest kialakítása, az alsó egység és a propellerek hidrodinamikája, valamint a külső motorok felszerelése korlátozza.
A DF350A fejlesztése során egy üres papírlappal kezdtük, és ezeket a tényezőket figyelembe vettük tervezésünk és tervezésünk során.
Először a hagyományos, egy légcsavaros kialakítást néztük meg. Egy légcsavar előrenyomást hoz létre, az biztos, de jelentős mennyiségű forgási energiát is termel melléktermékként. Van -e mód arra, hogy ezt az elpazarolt energiát termelőerővé alakítsuk, és javítsuk a légcsavar hatékonyságát?
Másodszor, a fogaskerék elülső éle megzavarja a víz áramlását a légcsavaron. A nagyobb teljesítményhez és nyomatékhoz erősebb, nagyobb fogaskerekek szükségesek, hogy a hajtótengelyről a hajtótengelyre szállítsák az energiát.
Ez általában nagyobb hajtóműházat eredményez - és ennek következtében nagyobb mértékben megzavarja a víz áramlását a légcsavarhoz. Tervezhetnénk egy alacsonyabb egységet, amely erősebb fogaskerekeket tartalmazhat, és minimálisra csökkenti a légcsavarok vízáramlásának zavarait?
A Suzuki mérnökei hatalmas erőfeszítéseket tettek több éves számítógépes szimulációk, próba és hiba, valamint víz alatti tesztelés során, hogy jelentősen javítsák azt a módszert, amellyel a külső motorok a motorteljesítményt víz alatti tolóerővé alakítják át.
Sikerült nekik ez a küldetés - az eredmény pedig az innováció forradalma.