DF 350 ATXX

A Suzuki legnagyobb high-tech csúcsmodellje is megtekinthető és rendelhető szalonunkban.

Suzuki DF 350 ATXX  6 hengeres, 4390 ccm, 350 LE, 339kg

HOGYAN LETT A DF350A?
Nem titok, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik az erősebb külső motorokra.

Ezek a csónakmotorok viszont újabb, nagyobb csónaktervekre való áttérést ösztönöztek, amelyeket korábban szigorú hajtás vagy fedélzeti erő hajthatott.

Így, ahogy erőteljesebb külső motorokat vezetnek be, a csónakok egyre nagyobbak lesznek, és ahogy a csónakok egyre nagyobbak, a csónakok izmosabbak lesznek. A Suzuki nagy mérnöki expedícióba kezdett, hogy megépítse az Ultimate külső motort.

Az ég a határ?
A több lóerő előállítása nem rejtély. A növekvő térfogat, vagy a turbófeltöltő vagy a kompresszor használata több lóerőt eredményez. A nagyobb térfogatú motorok azonban általában több üzemanyagot égetnek el, a súly hozzáadása sokféle problémát okoz a hajók számára, és a bonyolultabb mechanikai alkatrészek megbízhatósági aggályokat okoznak.

Mindezeken felül a hajó sebességét végső soron a hajótest kialakítása, az alsó egység és a propellerek hidrodinamikája, valamint a külső motorok felszerelése korlátozza.

A DF350A fejlesztése során egy üres papírlappal kezdtük, és ezeket a tényezőket figyelembe vettük tervezésünk és tervezésünk során.

Először a hagyományos, egy légcsavaros kialakítást néztük meg. Egy légcsavar előrenyomást hoz létre, az biztos, de jelentős mennyiségű forgási energiát is termel melléktermékként. Van -e mód arra, hogy ezt az elpazarolt energiát termelőerővé alakítsuk, és javítsuk a légcsavar hatékonyságát?

Másodszor, a fogaskerék elülső éle megzavarja a víz áramlását a légcsavaron. A nagyobb teljesítményhez és nyomatékhoz erősebb, nagyobb fogaskerekek szükségesek, hogy a hajtótengelyről a hajtótengelyre szállítsák az energiát.

Ez általában nagyobb hajtóműházat eredményez - és ennek következtében nagyobb mértékben megzavarja a víz áramlását a légcsavarhoz. Tervezhetnénk egy alacsonyabb egységet, amely erősebb fogaskerekeket tartalmazhat, és minimálisra csökkenti a légcsavarok vízáramlásának zavarait?

A Suzuki mérnökei hatalmas erőfeszítéseket tettek több éves számítógépes szimulációk, próba és hiba, valamint víz alatti tesztelés során, hogy jelentősen javítsák azt a módszert, amellyel a külső motorok a motorteljesítményt víz alatti tolóerővé alakítják át.

Sikerült nekik ez a küldetés - az eredmény pedig az innováció forradalma.

 

DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX
DF 350 ATXX | Suzuki Sándor Marine

Hiba

A webhelyen nem várt hiba történt. Érdemes később újrapróbálkozni.